aangekomen in Reims - Reisverslag uit Nieuwerkerken, België van marti verberne - WaarBenJij.nu aangekomen in Reims - Reisverslag uit Nieuwerkerken, België van marti verberne - WaarBenJij.nu

aangekomen in Reims

Blijf op de hoogte en volg marti

26 Mei 2017 | België, Nieuwerkerken

Yeh aangekomen in Reims.
Eerst de dag: na een fijne nacht en ontbijten bij onze b&b zijn we om 08:30 uur op pad gegaan. We moesten natuurlijk eerst terug naar de route: ong 2 km. Daar hebben we bij de bakker/patisserie ingeslagen: taartje, eclairs, fiorintina taartje, en nog 2 andere zoete dingen waarvan ik de naam niet meer weet.
De route ging weer de hele dag door de velden, maar door een wind, leek het minder warm. We waren al om 23:45 uur in Reims bij de kathedraal.
We zijn met alle egards ontvangen in de kathedraal. Er kwam onmiddellijk iemand naar ons toe, die ons verwees naar een tafel. Daar moesten we gaan zitten en vroeg we meneer (op leeftijd ), wie we waren, waar vandaan etc. We kregen een stempel met datum en hij keek ook nog naar de vorige stempels. We hebben wat in het grote boek geschoren en een regel per naam op een formulier geschreven. Cor wad er gelijk met ons, Robbie kwamen we later weer tegen. Robbie heeft nog een foto van ons gemaakt.
Nu zijn we in het maison st site, een voormalig klooster waarin we 2 kamers hebben met elk 2 bedden. Het is prachtig mooi gebouw, zoals je een klooster voorstelt: zuilengang, binnentuin.
We gaan straks lekker eten en morgen via trein, bus naar de auto in Rocroi. En dan natuurlijk op huis aan. We moeten de bus van 11:30 hebben in Charleviers-Mechieres naar Rocroi, die gaat maar 2 keer per dag.